A hó fogságában

2009.12.20. 15:30

Na jó, annyira azért nem komoly a helyzet, de érdekes ez a hó helyzet.

   

Tegnap délután amikor végeztem, s bementünk az Ósönbe, elkezdett szépen havazni. Amikor kijöttem, akkor már szakadt a hó. Mire otthon szálltam volna le a villamosról, már hóviharrá vált. Gondolkoztunk, hogy elmenjünk egyet sétálni a havazásba, de mivel eléggé komoly viharnak tűnt, s én másnap (azaz ma) korán kelek, inkább letettünk erről.

Reggel, nemsokkal miután felkeltem (0:45-kor szólt a vekker) kinéztem az ablakon, hááát meglepődtem, mekkora hó esett. De nagyon tetszett, hogy végre már van vmi tartós hó télen, nem úgy, mint az elmúlt években :)

Nemsokkal később, mikor épp a teámat kortyolgattam, az ablakhoz mentem kinézni, mert vmi morajlásszerű hangot hallottam az Alkotás út felől, mintha egy kis gőzmozdony pöfékelne. Sokat nem tévedtem, mert egy Hógép takarította a villamos pályát:-)

Ma amúgy az első 19-es villamossal voltam, amely a Batthyányi térre ment, úgyhogy figyelhettem rendesen a pályát, mert többet láttam a havat, mint a sínszálakat. Fura helyzet volt, de lényegében a villamos "tudja" merre van az útja, bizonyos határokon belül betemetheti a pályát a hótakaró, a tuja tömege úgyis szétlapítja a havat, s kilöki odébb. Csak könnyen leszigetelheti a hó a sínszálat, ahol az áram van elvezetve, de reggel nekem ilyen problémám nem volt, pedig szerintem bokáig ért a hó helyenként a sínszálakon:-)

Ellenben ha a váltót temeti el a hó, na az már gáz! Kora délelött-reggel elkezdődött a hófúvás, minek következtében a Kelenföldi pályaudvarnál lévő rugós váltókat eltömítette a hó. Így "félállásba" kerül a váltó, ami egyenes út a kisikláshoz. (a fenti kép is akkor készült, amikor már próbáljuk kitakarítani a váltót. ha rákattintasz, többet is láthatsz:-) ). 

Sajnos ebben az időben bárhol előfordulhat ilyen "üzemzavar", így a zavarelhárítóink sem tudtak elsőre kijönni az Etele térre, ezért mi járművezetők próbáltuk a váltókat kitakarítani, de mivel  folyamatosan fújt a szél, amint befelyeztük, kezdhettük előlről. A forgalom meg közben állt, pontosabban csak lelassult, mert a két vágányból csak egyet tudtunk használni, míg a másikon ottragadt egy villamos a 49-esből. De amint megjött a felmentősereg a -zavarellhárítók képében - 5 percbe sem tellett, s eltudtunk indulni rendesen:-)

Azért voltak még kisebb fennakadások a váltóknál a hófúvás miatt, de összességében nagyon laza volt ilyen időben vezetni:-) Már csak vmi normális fűtés kéne a villamosba, mert még mindig nem engedett ki a lábam... :-S

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uezbeck.blog.hu/api/trackback/id/tr631611052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása