Szombathelyi villamos

2009.07.22. 10:41

Épp akartam folytatni a melankólikus eszmefuttatásomat, amiben is leírom, hogy vhol hibázott az életem, s keresem, illetve hogy az életemnek nincsen olyan, hogy véletlen, mert vagy térben, vagy időben, de össze van kapcsolódva a Dolog, amikor vmi nagy történik velem.

2-3 hete a Füstiben fotózgattam az egyik mozdonyt, s a mozdonyra utalva a fotóblogomban a bejegyzés címe M63.Savaria lett. Külön fontosnak éreztem, hogy Szombathely /azaz Savaria, aki nem tudná/ címerét is lefotózzam a mozdonyon. Ugyanis ez a mozdony története során összeforrt Szombathellyel.

Aztán rádióban apával tegnap halljuk, hogy Szombathely tervezi, hogy építsen egy új villamos vonalat magának (1974 augusztus 20.-ikán járt az utolsó villamos Savarián), s most utána néztem a dolognak, mert jóbarátom a Google :-). Amit találtam cikk, meg képek  , egész fasza kis vonal lesz: ugyanis ez nem állna meg a városhatárnál, mint a mi 41-es vonalunk, hanem túlmenne  néhány községbe, majd egészen át Ausztriáig közlekedne, amolyan régiós HÉV-ként, vagy Regio S-Bahn rendszerként.

Írtam is az előbb egy kis "szerelmes levelet" Szombathely polgármesterének (szombathely.hu-n fenn van egy e-mail cím, ami állítólag neki megy közvetlenül...), hogyha nyélbe ütik az EU-val ezt az üzletet, akkor én, meg talán párom is mennénk le szívesen vezetni, elvégre rokonaink laknak is a közelben :-).

Pár éve felröppent egy hír,  hogy Keszthely és Hévíz is szeretne egy közös vonalat építeni. Nem tudom, melyik is volna a jobb, bár egyre nagyobb kétségeim vanak a keszthelyi projekt felől, mert már több mint egy éve semmi új hír róla. Mindenesetre akkor is írtam mind a két önkormányzatnak levelet, hogy mennék le vezetni oda, ha kész lesz a vonal (tudom, kis álmodzó vagyok, de ha az ember nem harcol az álmaiért, akkor meg mi legyen? )

A keszthelyi projektnek az volna a bája, hogy ott előtérben inkább az idegenforgalom volna, nosztalgia járművekkel, ami egy magamfajta vasútbuzinak egy kész orgazmus:-)

Szombathelyen viszont -ahogy az első terveket nézegettem- a régiós szerepnek köszönhetően hosszú távon is garantált a léte, illetve sokkal profibbnak is tűnik a kivitelezés. Az igazi az volna, ha a két üzemet össze lehetne kötni:-)

Amúgy 3 és fél éve végig jártam már Gyula barátommal a megszüntetett vonalat, melyet itt végig is utazhatsz a képeim által, de ezt az oldalt kb akkor frissítettem utoljára, úgyhoy örülök, hogy a képek még fenn vannak, mert már a jelszót sem tudom, amivel feltudnék oda loginolni :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://uezbeck.blog.hu/api/trackback/id/tr761260539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása