Eötvös térnél

2009.09.22. 13:43

Ma sikerült megállítanom a forgalmat:

A 1443-as villamossal voltam a 2esen, s vmikor 10 után elkezdett a főrelé kiejteni. Hallottam, hogy a menet-fék henger nem áll át, ezért nem húzott meg a főrelé. Aztán egy kis "játékkal" mégiscsak átállt. Majd az Eötvös térnél már semmi trükkel nem állt át, csak feloldotta a rögzítő féket, s gurult vissza, mivel ott lejtős a pálya. Komolyabban megnéztem a dolgokat, benéztem az autómatákhoz, nem e annál oldott e le valamelyik. Aztán világossá vált, hogy itt én már nem tudok mit csinálni, szerelő kell. Elméletben ugyan meg vagyunk tanítva arra, hogy kézzel átállítsam a menet-fék hengert, de szépen el is lehet rontani így a villamost, meg mivel ott az áram is szaladgál, hozzá sem nyúlhatnék, úgyhogy szóltam a terület irányításnak. Vele megbeszéltem, hogy mivel nemsokára  mögöttem van a követő szerelvény, majd el tol a Havas utcára. A "baj" csak az volt, hogy egy nem rég végzett villamos vezető volt vele, aki még soha nem csatolt villamost élesben. Most nem szidom, félre értés ne essék, én is így kezdtem. Csak itt most jobb lett volna, hogyha sietünk, mert egy útátjárót le is zártunk( ezúton is köszönöm az autósok türemét, akik nem siettettek minket), ahol meglehetősen nagy a forgalom. Csak éppen nem ment gyorsan a csatolás sem, mert enyhe ívben (kanyar) feküdt a döglött gépem, meg a tolásra kiszemelt kocsi is, mely ráadásul lejtős szakaszon volt.  Picit szerencsétlenkedtünk, aztán megérkezett a vonalműszakos srác is, miközben rólunk már vagy 100 fotót csináltak a Duna korzón a turisták, akik nézték, ahogy a "magyarok öreg villamost csatoltak". A szerelő gyorsan átállította a menet-fék hengert menetre, ideiglenesen, amivel el tudtam menni a Havasig, ahol jobban meg lehetett nézni, hogy mi a gondja a gépnek. Csak ilyenkor soros pozíción lehet hagyni a szabályzót (kb 30 km/ó-ig gyorsul így a tuja), s fékre nem lehet állítani ilyenkor, mert akkor újra lehet szétkapni a villamos oldalát, hogy kézzel átállítsuk, s fékezésnél csaka  sínféket meg a rögzítő féket lehet hasnálni.

A Havas utcánál félreálltam, ami már ki volt tömve utasokkal, mivel akkor már negyed órája nem járt a villamos. Szóltam nekik, hogy nem ez fog menni. A szerelő még egy jó fél órát babrált vele, aztán sikerült megjavítani: vmi kábel szakadt el, melyen megy az impulzus a hengereknek, ezért nem lehetett átállítani, csak manuálisan.

Végezetül meg egy kis videjó, arról, hogy mit lát a mozdonyvezető, amikor köd van: 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uezbeck.blog.hu/api/trackback/id/tr851399333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása