A 377-es gőzös rendberakása

2009.06.22. 12:57

Mint említettem lentebb, örökbe fogadtam egy kis gőzöst. Nos, harmad magammal rakjuk végülis rendbe, mivel társadalmi munkában végezük, ezért nem is mindig van rá időnk.

 

Én múlt hétfőn és kedden dolgoztam rajta komolyabban. Hétfőn párommal letakarítottuk (párom is örökbefogadta) Ő a mozdonykonyhát, azaz a vezetőállást söpörte ki, én pedig lesöpörtem a növényi koszokat róla, mert 9 évig fák alatt volt, s meglátszik rajta az elhanyagoltság. Utána meg a rudazatot takarítottam le higítóval, egyből előtűnt az ujjnyi kosz alól a valódi rudazat :-)

 

Eredetileg így nézett ki, de nem ugyanezt fogadtam örökbe. Ha érdekel az enyém, klikk a képre :-) Mellesleg ez a 377es a BHÉV állagában volt

 

Másnap már egyedül mentem ki, de előtte Óbudára ugrottam ki 8 liter fáradtolajért egy gumishoz, cserébe adtam neki 2 liter kólát (tudom, mind a kettőben ugyan az van :-D ). Na, aztán mentem a Füstibe, s déltől este 6ig egy másik sráccal átkentük az egészet kívülről a szerzett olajjal, el is ment szépen mind a 8 liter, majd a maradék koszt is letisztítottuk a rudazatról. A pályaszámokat is lefestettük, kivétel elől, mert várhatóan kapni fog a mozdony egy eredetinek ható réz táblát a múzeumtól. Később a muzeólógus sráccal kinyitottuk előlről a kazánt, s kiderült, hogy még tele volt pernyével, hamuval. Istentudja, mikor nyitották ki ezt utoljára:-).

Mellesleg a kazánban a konyha felől is mindenféle "kincseket" tudtunk kiszedni, a vasdarabtól kezdve a teljesen épp széndarabokig kezdve. Már csak a harcoló német katona hiányzott :-D

Legközelebb pénteken tartottuk karban a mozdonyt, de akkor én pont nem tudtam jönni. Amúgy akkor a konyhában kenték át a többiek a kazánt.

Mindenesetre jól sikerült a mozdony a Múzeumok Éjszakájára, de volna még lehetne mit csinálni vele. Sebaj, idő az most van rá :-)

 

Szerző: ubk

Szólj hozzá!

Címkék: vonat füsti

A bejegyzés trackback címe:

https://uezbeck.blog.hu/api/trackback/id/tr261200844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása